TRÄNINGSSCHEMA OCH PASSBESKRIVNINGAR

Träna hos oss

TRÄNINGSPASS

Vi erbjuder vi flera olika typer av träningspass, både avstressande och pulshöjande. Våra pass är uppbyggda för att passa alla, oavsett om du just börjat komma igång med träningen eller har god träningsvana. 

Bokning av gruppträningspass sker på hotellet. Du som är träningsmedlem kan boka pass online via ditt medlems-inlogg. 

För att skapa utrymme för varje gäst på träningspassen, enligt rådande restriktioner, så har vi minskat maxantalet på varje pass. Tack för visad förståelse för detta. 

Gym

Hos oss finns ett fullutrustat gym samt ett utomhusgym som har öppet 07-23 varje dag. Du som är övernattande hotellgäst har fri tillgång till gymmen under hela din vistelse. För dig som har träningsmedlemskap hos oss gäller medlemskapsvillkoren. Utomhusgymmet är öppet för alla.  

Åldersgräns

Barn i åldrarna 12-16 år är välkomna till gym och träningspass i sällskap med vuxen.  

Träningschema

Måndag

  • 08.15-08.45 Intervallpass Core
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering

Tisdag 

  • 11.10-11.40 Intervallpass Cardio   
  • 16.15-17.00 Yoga
  • 17.30-18.10 Spinning

 Onsdag

  • 08.15-08.55 Spinning  
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering

Torsdag

  • 09.00-09.40 Muskelbalansering
  • 11.00-12.15 MediYoga
  • 17.10-17.50 Yoga
  • 18.10-18.50 Spinning 

Fredag

  • 09.00-09.40 Muskelbalansering
  • 11.10-11.40 Intervallpass Cardio 
  • 15.30-16.00 Intervallpass Core   
  • 16.30-17.15 Yoga                                    

Lördag 

  • 09.00-09.30 Morgonyoga
  • 10.00-10.40 Spinning
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering
  • 15.00-15.30 Intervallpass Cardio
  • 16.00-16.45 Yoga 

Söndag

  • 09.00-09.30 MorgonYoga
  • 10.00-10.30 TRX-pass
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering
  • 15.00-15.40 Spinning
  • 16.30-17.15 Yoga

Passbeskrivningar

H2O-träning
Träna kondition och styrka i vår 32-gradiga havsvattenpool. Skonsam träning som passar alla. 

Intervallpass Cardio
Rolig och utmanande träning där vi fokuserar på kondition med hjälp av olika stationer, intervaller och redskap samt din egen kroppsvikt. Träning som passar alla.  

Intervallpass Core
Här utmanas både stabiliserande och funktionella muskler runt bålen. I olika tidsintervaller och med olika redskap. Här har du möjlighet att utmana dig i varierande träning som passar alla.

Medi Yoga
En terapeutisk form av Kundalini yoga, med fokus på mjuka rörelser och andning.  

Morgonyoga
Lugna, avslappnande, sittande o liggande yogaövningar.  

Muskelbalansering
Balanserande styrketräning i lugnt tempo med fokusering på varje enskild muskelgrupp. Balans, styrka och medveten närvaro.  

Spinning
Konditionsträning på cykel med variation på tempo och belastning.  

Spinning/Styrka
Startar med konditionsträning på cykel och avslutar med varierad funktionell styrka.  

TRX-pass (Total Body Resistance Exercise) 
Träningsform i redskapet där du utnyttjar din egen kroppsvikt för att träna styrka, balans och smidighet. Du tränar hela kroppen och kan lätt anpassa övning efter egna förutsättningar. Träning som passar alla.    

Yoga
Med andningen som redskap förenas kropp och själ i detta tidlösa sätt att utföra olika rörelser. Vi utgår från Hathayogan.