TRÄNINGSSCHEMA OCH PASSBESKRIVNINGAR

Träna hos oss

TRÄNINGSPASS

På Varbergs Kusthotell skapar vi en minnesvärd upplevelse av varje träningspass. Vid kustlinjen i Halland bjuder vi in till träningsmöjligheter som skapar synergier mellan ansträngning och återhämtning. Med olika typer av träning som är både avstressande och pulshöjande, är våra pass uppbyggda för att passa alla, oavsett om du just börjat komma igång med träningen eller har god träningsvana. 

Oavsett om du har ett medlemskap eller bara vill träna några enstaka gånger är du välkommen till att delta på något av våra träningspass.

Om du inte är medlem sker bokning av gruppträningspass i spaloungen på hotellet. Du som är träningsmedlem kan istället boka pass online via ditt medlems-inlogg. 

Ett enskilt pass kan köpas för 100 kr. Avbokning av pass ska göras senast en timme före start. Ej avbokat pass debiteras med 100 kr.

Gym

Hos oss finns också ett fullt utrustat gym samt ett utomhusgym som har öppet 07-23 varje dag. Du som är övernattande hotellgäst har fri tillgång till gymmen under hela din vistelse. För dig som har träningsmedlemskap hos oss gäller medlemskapsvillkoren. Utomhusgymmet är öppet för alla.   

Åldersgräns

Barn i åldrarna 12-16 år är välkomna till gym och träningspass i sällskap med vuxen.  

Träningsschema

MÅNDAG

  • 08.30-09.00 Flowtank 
  • 10.00-10.30 H2O-Intervall
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering
  • 14.50-15.30 Yoga 40 
  • 16.00-16.30 Intervallpass Cardio

tisdag

  • 07.30-08.00 H2O-träning
  • 08.30-09.00 Intervallpass Core 
  • 10.00-10.40 Rörlighet/Stretch
  • 15.20-16.00 Yoga 40 
  • 16.30-17.00 Cirkelpass
  • 18.00-18.50 Spinning/Styrka

onsdag

  • 08.20-09.00 Spinning 
  • 10.00-10.30 H2O-träning
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering
  • 15.00-15.30 Intervallpass Styrka
  • 16.00-16.40 Yoga 40 

torsdag

  • 09.00-09.30 TRX-pass  
  • 10.00-10.30 H2O-Intervall
  • 11.00-12.15 MediYoga 75
  • 15.00-15.40 Yoga 40
  • 16.30-17.00 Cirkelpass
  • 18.00-18.40 Spinning 

fredag

  • 09.00-09.30 Intervallpass Core 
  • 10.00-10.40 Rörlighet/Stretch
  • 11.30-12.00 H2O-träning
  • 14.15-14.45 Intervallpass Cardio
  • 15.50-16.30 Muskelbalansering 
  • 17.00-17.40 Yoga 40                          

lördag

  • 09.00-09.30 Morgonyoga 30
  • 10.00-10.30 Intervallpass Styrka
  • 11.00-11.30 H2O-Intervall
  • 14.30-15.00 Rörlighet/Stretch
  • 15.30-16.00 Cirkelpass
  • 16.30-17.10 Yoga 40 

söndag

  • 09.00-09.30 Morgonyoga 30
  • 10.00-10.30 Flowtank
  • 11.00-11.30 H2O-träning
  • 14.00-14.40 Yoga 40
  • 16.00-16.30 Cirkelpass

Passbeskrivningar

H2O-träning
Träna kondition och styrka i vår 32-gradiga havsvattenpool. Skonsam träning som passar alla. 

Intervallpass Cardio
Rolig och utmanande träning där vi fokuserar på kondition med hjälp av olika stationer, intervaller och redskap samt din egen kroppsvikt. Träning som passar alla.  

Intervallpass Core
Här utmanas både stabiliserande och funktionella muskler runt bålen. I olika tidsintervaller och med olika redskap. Här har du möjlighet att utmana dig i varierande träning som passar alla.

Medi Yoga
En terapeutisk form av Kundalini yoga, med fokus på mjuka rörelser och andning.  

Morgonyoga
Lugna, avslappnande, sittande o liggande yogaövningar.  

Muskelbalansering
Balanserande styrketräning i lugnt tempo med fokusering på varje enskild muskelgrupp. Balans, styrka och medveten närvaro.  

Spinning
Konditionsträning på cykel med variation på tempo och belastning.  

Spinning/Styrka
Startar med konditionsträning på cykel och avslutar med varierad funktionell styrka.  

TRX-pass (Total Body Resistance Exercise) 
Träningsform i redskapet där du utnyttjar din egen kroppsvikt för att träna styrka, balans och smidighet. Du tränar hela kroppen och kan lätt anpassa övning efter egna förutsättningar. Träning som passar alla.    

Yoga
Med andningen som redskap förenas kropp och själ i detta tidlösa sätt att utföra olika rörelser. Vi utgår från Hathayogan.  

Flowtank
Utmana Styrka, Stabilitet, Koordination och koncentration. Med redskapet Flowtank tar du alla grundläggande övningar till nästa nivå.