TRÄNINGSSCHEMA OCH PASSBESKRIVNINGAR

Träna hos oss

TRÄNINGSPASS

Vi erbjuder vi flera olika typer av träningspass, både avstressande och pulshöjande. Våra pass är uppbyggda för att passa alla, oavsett om du just börjat komma igång med träningen eller har god träningsvana. 

Bokning av gruppträningspass sker på hotellet. Du som är träningsmedlem kan boka pass online via ditt medlems-inlogg. 

Gym

Hos oss finns ett fullutrustat gym samt ett utomhusgym som har öppet 07-23 varje dag. Du som är övernattande hotellgäst har fri tillgång till gymmen under hela din vistelse. För dig som har träningsmedlemskap hos oss gäller medlemskapsvillkoren. Utomhusgymmet är öppet för alla.  

Åldersgräns

Barn i åldrarna 12-16 år är välkomna till gym och träningspass i sällskap med vuxen.  

Träningschema vecka 27-35

Måndag

  • 08.15-08.45 Intervallpass Core
  • 10.00-10.30 H2O-träning 
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering 
  • 15.00-15.40 Yoga
  • 16.10-16.40 Cirkelpass i Utegymmet*
      

Tisdag 

  • 08.15-08.45 MorgonYoga
  • 10.00-10.30 H2O-träning
  • 11.10-11.40 Intervallpass Cardio
  • 15.10-15.40 Cirkelpass i Utegymmet*
  • 16.10-16.50 Yoga   

 Onsdag

  • 08.15-09.00 Spinning
  • 10.00-10.30 H2O-träning 
  • 11.10-11.50 Muskelbalansering 
  • 15.00-15.40 Yoga           
  • 16.10-16.40 Cirkelpass i Utegymmet*  

Torsdag

  • 08.15-08.45 MorgonYoga
  • 10.00-10.30 H2O-träning
  • 11.10- 11.40 Intervallpass Core
  • 15.10-15.40 Cirkelpass i Utegymmet*
  • 16.10-16.50 Yoga 

Fredag

  • 08.15-08.55 Muskelbalansering
  • 10.00-10.30 H2O-träning 
  • 11.10-11.40 Intervallpass Cardio
  • 15.10-15.40 Cirkelpass i Utegymmet*
  • 16.10 -16.50 Yoga

Lördag 

  • 08.15-08.45 Morgonyoga
  • 10.00-10.30 H2O-träning
  • 11.10-11.40 Intervallpass Core
  • 15.10-15.40 Cirkelpass i Utegymmet*
  • 16.10-16.50 Yoga

Söndag

  • 08.15-08.45 MorgonYoga
  • 10.00-10.30 H2O-träning
  • 11.00-11.45 Spinning
  • 15.00-15.40 Yoga
  • 16.10-16.40 Cirkelpass i Utegymmet*


  Träningspass för barn 7-11 år är markerade med * i schemat.   

Passbeskrivningar

Bastuyoga
Lugna, avslappnande, sittande yogaövningar i vår 50-gradiga bastu.

Cirkelpass i utegymmet
Varierande övningar där vi utmanar på kondition och styrka.

Din Stund 
Mjuka övningar med inspiration från bland annat TaiChi och Qigong. 

H2O-träning 
Träna kondition och styrka i vår 32-gradiga havsvattenpool. Skonsam träning som passar alla.

Intervall Cardio
Rolig och utmanande träning där vi fokuserar på kondition med hjälp av olika stationer, intervaller och redskap samt din egen kroppsvikt. Träning som passar alla.

Intervall Core
Här utmanas både stabiliserande och funktionella muskler runt bålen. I olika tidsintervaller och med olika redskap. Här har du möjlighet att utmana dig i varierande träning som passar alla.

Intervall Styrka
Träning där vi utmanar styrka i olika plan, riktingar, vikter  och intervaller. Blandar funktionella enkla och effektiva övningar med olika redskap, samt din egen kroppsvikt som utmaning. Träning som passar alla.

Medi Yoga
En terapeutisk form av Kundalini yoga, med fokus på mjuka rörelser och andning.

Muskelbalansering
Balanserande styrketräning i lugnt tempo med fokusering på varje enskild muskelgrupp. Balans, styrka och medveten närvaro.

Spinning
Konditionsträning på cykel med variation på tempo och belastning.

Spinning/Styrka
Startar med konditionsträning på cykel och avslutar med varierad funktionell styrka.

Yoga
Med andningen som redskap förenas kropp och själ i detta tidlösa sätt att utföra olika rörelser. Vi utgår från Hathayogan.