Sveriges populäraste Kusthotell

Våra mål och värderingar

Affärsidé

Vår verksamhet bygger på närheten till havet. Vi har landets enda Thalasso-spa med havsvatten. Havet är också närvarande i vår restaurang och bar, konferensanläggning och träningslokaler. Det ger våra gäster rätt förutsättningar att utveckla sina relationer och affärer, hämta kraft och energi. 

Vår vision

Sveriges populäraste kusthotell.

Vår mission

Vi ger människor de bästa förutsättningarna för att mötas, koppla av, bygga styrka och hämta energi vid havet. Genom att göra lite mer kan våra gäster stärka sina nära relationer eller sig själva och utveckla sina affärer. När vi kommer närmare varandra bidrar vi till ett vänligare och hållbarare samhälle. 

Våra ledord

Äkta
Vi behandlar alla våra gäster och varandra med ett genuint intresse och ett vänligt leende. Vi gör vårt bästa för att våra gäster ska trivas och vara mer än nöjda när de åker härifrån. Det är självklart och naturligt för oss. Vi som jobbar på Varbergs Kusthotell har ett äkta intresse i det vi gör, oavsett om vi arbetar med vårt spa, hotellet, restaurangen, konferenserna eller träningen. Vi är noggranna med valet av råvaror till restaurangen, produkterna till vårt spa och detaljerna i vår inredning. Autenticitet och trovärdighet präglar våra val. Varbergs Kusthotell har en genuin historia som är grunden till vad vi är idag. Den här historien tar vi med oss och berättar gärna för våra gäster.

Nära
Närheten till havet sätter sin prägel på allt vi gör. Likaså närheten till Varberg och Halland. Det är något som vi är stolta över och som ger oss en tydlig identitet. Havet är närvarande i vårt Thalasso-Spa, i våra behandlingar och i vår matlagning. Vi hämtar våra råvaror i stor utsträckning från vår närhet. Halland har ett fantastiskt utbud. Det är ett hållbart sätt att arbeta på. Vi är nära våra gäster och varandra, vi är uppmärksamma och hjälpsamma. Det innebär att vårt arbete till stora delar handlar om att vara närvarande. 

Energi
Våra gäster kommer hit för hämta energi och vi ska ge dem energi. Oavsett om de kommer för ett par timmar i vårt spa, en konferens eller en weekend. Vi ska alla dela med oss av vår energi och visa våra gäster och varandra omtanke. På så sätt kan vi överraska och tillsammans överträffa förväntningar. Då utvecklas vi som hotell. Energi handlar också om att våga ta initiativ, fråga och lära av varandra.